Business

Je aanbod verkopen voor het af is

Je ziet het veel gebeuren in bij andere ondernemers. Ze verkopen hun aanbod al voordat het af is. Maar hoe dan? Hoe kun je nou je aanbod al verkopen voordat het af is? In dit artikel vertel ik je hoe ik dit afgelopen jaar heb gedaan en geef ik tips hoe jij dit ook kunt doen voor jouw bedrijf.

Afgelopen jaar had ik al twee keer mijn trainingen vol zitten voordat ik überhaupt de inhoud had uitgewerkt. Ik had slechts een idee en bracht dit naar buiten. Dit sprak veel mensen aan en voor ik het wist moest ik nieuwe data prikken voor de andere trainingen. En natuurlijk aan de slag met het uitwerken van mijn idee.

Stop met uitwerken van al je ideeën

Mijn eerste tip die ik je wil meegeven is dat je echt moet stoppen met uitwerken van al je ideeën. Veel ondernemers hebben ontzettend veel ideeën en voordat ze deze de wereld in gooien willen ze het eerst uitwerken. Wat vaak als gevolg heeft dat ze een stapel half uitgewerkte plannen hebben die nooit het daglicht zullen zien. Zonde van je tijd!

Heb je een tof idee waarvan je echt denkt dat het jouw doelgroep kan werken, gooi het dan online. Het hoeft niet uitgewerkt en ook niet perfect. Je weet namelijk waarschijnlijk wél wat het je klant oplevert. En dat is al voldoende voor mensen om erop aan te haken. Dus start alvast met verkopen zodat je een stok achter de deur hebt.

Deze belemmeringen houden je tegen

Maar wat nu als er veel klanten op je aanbod afkomen terwijl het nog niet af is? Ja dat risico zit erin, maar zie het juist als iets positiefs. Juist doordat je klanten hebt kun je jouw aanbod echt laten aansluiten op hun behoeftes. Door feedback te vragen kun je juist jouw aanbod perfectioneren. Terwijl wanneer je maanden aan een aanbod werkt zodat het in jouw ogen perfect is, hoeft dit niet te betekenen dat dit ook voor jouw klanten zo is.

En wat nu als er geen klanten op af komen? Ook daar kun je een les uit halen. Beter een aanbod online gooien zonder uitgewerkt te hebben waar niemand op af komt. Dan maanden bezig zijn met een aanbod waar uiteindelijk niemand op af komt. Plus je kunt met mensen in gesprek gaan. Waarom hebben ze niet gekocht? Waardoor zou het aanbod beter aansluiten? Je aanbod wordt beter wanneer anderen er vanaf weten. Want zij kunnen je van feedback voorzien.

Dus gooi je aanbod online. Vandaag nog. Probeer het uit. Pas het aan als er niemand op af komt. Ga met mensen in gesprek. En pas wanneer je iets verkoopt kun je er dan ook echt mee aan de slag.

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply