Business

Ondernemen doe je zo! Hoe jij je bedrijf op social media presenteert

Heb je een eigen business? Dan is het gebruik van een social media kanaal zoals Facebook onmisbaar! Meer dan 75% van de Nederlandse bevolking zit op een of meerdere social media kanalen. Toch is er slechts een kleine groep ondernemers die actief gebruik maakt van een van deze kanalen, zonde toch?

Waarom jij social media zou moeten gebruiken?

Stel, je hebt een webshop en wilt vanzelfsprekend meer conversie. Dan is het gebruik van bijvoorbeeld een Facebook pagina onmisbaar. Het aanmaken van een dergelijke pagina is niet moeilijk het kost alleen even tijd, maar daar krijg je wel wat voor terug. Hetzelfde geldt voor Instagram, dat ook een steeds vaker gebruikt media wordt voor het promoten van een bedrijf.

Via deze kanalen kun je nieuwe contacten leggen, zorg voor een mooie aantrekkelijke pagina die iets te bieden heeft. Als webshop kun je bijvoorbeeld tips delen over je product, je kunt quotes delen, en stel vooral vragen aan je volgers! Dat geeft hen het gevoel dat ze mee kunnen denken en je zorgt dus voor meer interactie, op die manier krijgt je pagina vanzelf meer volgers.

Deel regelmatig een “wist je dat” over een product met de link naar het product. Doe iets speciaals voor je volgers, en dan bedoel ik geen like, share & win acties want daar is o.a. Facebook niet zo blij mee.

Hoe presenteer jij jouw media?

Stap 1 is natuurlijk het bepalen, welk kanaal het beste bij jouw bedrijf past. Zoals mijn eigen bedrijf Lizzmedia By Angela is niet echt geschikt voor Instagram, daar en tegen mijn eigen webshop Babylizz weer wel. Als je eruit bent ga je een pagina aanmaken voor jouw bedrijf.

Stap 2 is het maken van content op de media’s, foto’s en video’s zijn erg populair is uit onderzoek gebleken, dus zoals hierboven al genoemd zorg voor een ritme in het posten van een post en maak daarbij vooral gebruik van foto’s en video’s.

Stap 3 op een gegeven moment wordt het vermoeiend om iedere dag nieuwe posts te maken, of je krijgt het er te druk voor, dat kan natuurlijk ook :). Wat je in dat geval kunt doen is één of twee uurtjes inplannen om voor een week posts in te plannen, heb je daar geen omkijken meer naar!

Stap 4 blijf reageren op reacties van bezoekers. Nu je je posts toch al hebt ingepland heb je wat tijd over, kun je mooi reageren op reacties want dat is zeer belangrijk, of het worden klanten of het worden terugkerende klanten.

Stap 5 waar ik zelf echt bijna een hekel aan heb is van die über serieuze bedrijven, waar bij wijze van spreke geen lach van een medewerker af kan. Nee, wees echt een beetje persoonlijk naar je klanten toe, het wordt gewaardeerd.

 

 

 

 

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply