Business

Wat is technische SEO?

Wat is technische SEO

Je kunt er als bedrijf tegenwoordig niet meer onderuit: Search Engine Optimization (SEO). SEO is een middel om je online vindbaarheid te vergroten. Het is door de jaren heen zo groot geworden, dat binnen SEO ook weer specialisaties zijn. Online vindbaar blijft in alle gevallen het doel, maar tussen de vertakkingen vallen wel verschillen op te merken. Om hier inzicht in te krijgen wordt één van die subdiensten uitgelicht: technische SEO.

Google

Ondanks dat Google een gigantisch bedrijf is, houdt de zoekmachine elke website tot op de letter nauwkeurig in de gaten. Daarom is het belangrijk dat Google de website van jouw bedrijf zo goed mogelijk kan uitlezen. Als dit namelijk goed voor elkaar is, dan vergroot dat de kans op een goede waardering. Hierdoor kun je hoger in de zoekranglijst komen te staan. Daarom is het belangrijk dat jij je technische SEO in orde maakt. Je kunt bij een digital agency terecht om dit voor jou te laten doen.

Techniek

Het fundament voor zoekmachine optimalisatie voor een website is de techniek. Achterhaalde techniek kun je in de huidige online wereld niet gebruiken, daarom zijn SEO-specialisten vaak op de hoogte van alle laatste technische snufjes. Na een analyse van jouw website kunnen zijn verbeterpunten in kaart brengen.

Tools

Tools

Voor het optimaliseren van SEO zijn er ontzettend veel online tools en extensies te vinden. Een daarvan is de Screaming Frog. SEO Bureau Traffic Today maakt hier bijvoorbeeld veel gebruik van. Met het programma krijg je inzicht in de duplicaties, redirects, sitemaps, robots.txt, gebroken links en response codes. Als dit allemaal in orde is, dan kun je in principe spreken van een goede basis, maar daarmee ben je er nog niet.

SEO migratie

Naast het gebruik van tools, zijn er meerdere technische onderdelen die je kunt verbeteren. Bijvoorbeeld een SEO migratie. Met een SEO migratie zorg je ervoor dat je geen opgebouwde waarde van oude websitepagina’s verliest zodra je dit verandert naar een nieuwe pagina. Als je dit op de juiste manier doen, dan blijft Google jouw pagina als goed beoordelen. Als dit niet goed gaat, kun je je toppositie in de zoekmachine verliezen.

Conversiemogelijkheden

Wat digital agency’s ook meetbaar kunnen maken zijn de conversiemogelijkheden. Hierbij moet je bijvoorbeeld denken aan het bijhouden van de formulieren die worden ingevuld, downloads en kijkcijfers van video’s op de website. AdWords bedieningen kunnen worden geautomatiseerd als je scripts plaatst en koppelt. Als je echt de diepte in wil gaan dan worden de biedingen aangepast op basis van weerdata die wordt bijgehouden vanuit de website. Uiteindelijk geef je deze gegevens door aan Google Analytics.

You Might Also Like