Business

Efficiënter werken met deze 3 lifehacking tips

Wil je efficiënter werken, zodat je veel meer gedaan krijgt op een doodgewone werkdag? Dan kunnen de juiste lifehacking tips je helpen. Met de drie tips in dit artikel kun je iedere dag nog efficiënter werken en krijg je aan het einde van de week veel meer gedaan.

Werk in concentratie sprints

Je bent net zo lekker bezig en dan komen er een paar e-mails binnen. Je besluit ze even te beantwoorden en gaat vervolgens weer verder. Dan bedenk je je dat je nog iets in je agenda moet zetten. Je legt je werk weer aan de kant en pakt je agenda erbij. Niet zo handig! Werk liever in concentratie sprints, waarbij je je 90 minuten lang focust op één taak. Na 90 minuten beantwoord je je mailtjes en pak je agenda erbij, maar voor die tijd doe je dit niet. Zo krijg je veel meer gedaan.

Maak to-do lijstjes

Op een to-do lijstje schrijf je precies wat je die dag moet doen. Als je een taak voltooid hebt, mag je deze afstrepen. Lukt het niet al je taken af te ronden, dan gaan ze gewoon naar het to-do lijstje van de volgende werkdag. Door met to-do lijstjes te werken, voorkom je dat je bepaalde belangrijke taken vergeet af te ronden. Ook werk je efficiënter, aangezien je precies doet wat je moet doen en er bovendien alles aan zal doen om zo veel mogelijk taken van je lijstje af te kunnen strepen. Zelf werk ik voornamelijk in Trello, dat is een handige app waarmee je diverse borden kunt aanmaken en lijsten.

Ruim je bureau goed op

Je kunt veel beter werken aan een goed opgeruimd bureau. Voor je werkdag start, ruim je je bureau daarom goed op. Dit opruim ritueel herhaal je enkele keren, bijvoorbeeld voor je gaat lunchen of als je even een kopje koffie drinkt. En ben je na een lange dag werken klaar om je laptop dicht te klappen? Ruim je bureau dan weer goed op, zodat je de volgende dag aan een opgeruimd bureau kunt werken.

 

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply