Wil jij meer klanten werven door je actief bezig te houden met koude acquisitie? Dan is het erg belangrijk om deze vorm van acquisitie op de juiste manier in te zetten. In dit artikel lees je niet alleen wat koude acquisitie is, maar krijg je bovendien enkele handige acquisitie tips.
Wat is koude acquisitie precies?
Koude acquisitie betreft het benaderen van potentiële klanten voor jouw bedrijf, zonder dat deze mensen jou eerder hebben gesproken. Als je iemand benadert volgens het principe van koude acquisitie, kent deze persoon jou en jouw bedrijf simpelweg nog niet. Bij warme acquisitie is dit anders. Bij deze vorm van acquisitie benader je namelijk mensen die jou en/of jouw bedrijf al wel kennen.
Tips voor koude acquisitie
Koude acquisitie is niet gemakkelijk, maar het is zeker niet onmogelijk om klanten te werven met deze vorm van acquisitie. De volgende tips helpen je op weg.
Tip 1: bereid je goed voor. Wie ga je precies benaderen? Hoe kun je deze persoon het beste benaderen? En hoe kun je deze persoon het beste overtuigen?
Tip 2: focus. Ga je potentiële klant niet in een drukke ruimte bellen, maar ga ergens zitten waar je je kunt concentreren op het gesprek.
Tip 3: verlaag de drempel om te bellen. Dit kun je onder andere doen door enkele uren achter elkaar te telefoneren, in plaats van een paar minuten per uur.
Tip 4: wees beleefd. Ook als je gesprekspartner niet geïnteresseerd is in jouw producten en/of diensten of je zelfs respectloos behandelt, blijf je beleefd.
Tip 5: wees geduldig. Geduld is een schone zaak, ook bij koude acquisitie.
Tip 6: toon interesse in je gesprekspartner. Dit kun je onder andere doen door veel vragen te stellen en ook door te vragen op de antwoorden die je gesprekspartner op jouw vragen geeft.
Tip 7: bel de juiste personen. Bel je senioren om Nintendo’s te verkopen, dan is de kans op succes klein.
No Comments